Food photography sau fotografia de mancare

 

Foto mâncarecare care este utilizata în publicitate are drept scop sa faca fotografiile sa arate suficient de bine pentru a creea pofta de mancat ?i sa faca oamenii sa cumpere sau sa comande produsele alimentare prezentate. Food photography este o modalitate minunata de a eviden?ia munca bucatarului. Expune arta mâncarii. De asemenea, va ofera o modalitate de a promova felurile de mâncare pe care dori?i sa le comanda?i clien?ilor. Poate fi motivul pentru care oamenii comanda un anumit fel de mâncare sau decid sa frecventeze anumite restaurante în primul rând.Pozele c mancare le gasim in meniu urile restaurantelor atat fizic cat si pe mediul online, de exemplu : (cataloage, uber eats si tot ce inseamna livrari  O imagine de mâncare frumos executata va face ca spectatorul sa aiba apa in gura ?i stomacul sa ii tremure!De a lungul timpului mediul online, în special Instagram, au dus fotografia alimentara la gradul de arta. Nu este suficient sa publicam imagini ale meselor online, ci sa le prezentam într-un stil atractiv. Odata ce mâncarea este servita pe masa, ea trebuie sa treaca printr-un ritual al fotografiei, se adauga filtre, flash uri se cauta pozitia cea mai atractiva. Cand mergi la un restaurant ?i vede?i un client care analizeaza cu aten?ie farfuria, este acelasi ritual precum o florareasa aranjeaza un buchet fiind atenta la fiecare detaliu de la cromatica la asezarea fiecarei flori.Fotografia alimentara desi pare simpla ca si concept, gandindu te ca ai un smartphone in buzunar care poate face poze la rezolutii inalte, si acest gen de fotografie este mult mai complex decat pare, fiecare preparat este asezat cu grija in pozitia cea mai prielnica, este aranjata lumina astfel incat fiecare culoare a preparatului sa nu fie uitata. Fotografia apoi trebuie curata de orice imperfectiune, trebuie sa fie cat mai curata imaginea si multe alte procedee pana imaginea ajunge la noi in cataloage meniuri blog uri.Fotografia alimentara este o specializare a fotografiei comerciale, destinata producerii de fotografii, destinata producerii de fotografii atractive de produse alimentare pentru a fi folosite în reclame, ambalaje, meniuri sau car?i de bucate. Fotografierea profesionala a alimentelor este un efort de colaborare, care implica, de obicei, un director de arta, un fotograf, un stilist alimentar, un stilist de stilist ?i asisten?ii lor.Suntem ceea ce mâncam. Alimentele combina ?i modeleaza corpurile noastre fizice din interior, dar este si o exteriorizare a placerilor ?i a principiilor noastre. Traverseaza ?i depa?e?te limitele în toate sensurile. Mancarea este una dintre cele mai de baza nevoie, o regasim in ritualuri, religie dar ?i in sarbatorile noastre – este cea mai umana nevoie, fizica ?i culturala. Alimentele pot semnifica un stil de via?a sau o na?iune, speran?a sau disperare, foame sau exces. Este locul protestului ?i al controlului.Reprezinta o eliberare a ordinarului o nevoie umana pentru a ramane in viata, de aceea fotografia alimentara reprezinta legatura dintre preparat si om, implinirea nevoii de a manca, de a iti satisface papile gustative de la cele mai elementare alimente pana la combinatii exotice.Fotografiile timpurii ale alimentelor apar în doua istorii paralele: cea a artei ?i cea a car?ilor de bucate. Dar ambele medii arata ca fotografia este mediul înconjurator, împrumutand, copiind ?i însu?ind practici ale fotografiei pentru a crea ceva unic.Primele fotografii alimentare au fost reprezentate de catre tablourile timpurii ale marilor artisti, toti ne amintim de cunoscutele tablouri sau schite cu un cos de fructe, sau ipostaze din epocii timpurii precum servirea bogatilor cu boabe de struguri.Inca din acele timpuri alimentele au reprezentat mult mai mult decat produsele pe care pe consumam ci au primit recunoasterea de obiecte arta.